close

  • Być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczypospolitej Polskiej
  • AKTUALNOŚCI

  • 17 maja 2019

    10 maja 2019 roku w Katedrze Św. Idziego w Edynburgu odbył się uroczysty koncert z okazji Święta Narodowego 3-go Maja oraz 15 rocznicy przystąpienia Polski do UE.

    W wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele szkockiego rządu, parlamentu, władz lokalnych, korpus dyplomatyczny, osobistości ze świata kultury, sztuki i edukacji, pracownicy naukowi lokalnych uczelni, przedstawiciele polonijnych organizacji, szkół i mediów, a także mieszkańcy Edynburga.

     

     

    Lord Provost Edynburga, p. Frank Ross w swoim przemówieniu podkreślił wkład polskiej społeczności w różne aspekty życia w Szkocji. Szkocki Minister ds. Europy, Migracji i Rozwoju Międzynarodowego, p. Ben Macpherson również zapewnił, iż Rząd Szkocji docenia Polonię i Polaków mieszkających w Szkocji.

     

     

    Licznie zgromadzeni goście, po oficjalnych wystąpieniach, mieli możliwość wysłuchania koncertu w wykonaniu Affabre Concinui – zespołu wokalnego śpiewającego a capella. W repertuarze poznańskich artystów znalazły się zarówno utwory Wacława z Szamotuł jak i Antonio Vivaldiego, Fryderyka Chopina oraz Stanisława Moniuszki. W drugiej części koncertu artyści zaproponowali słuchaczom nieco bardziej rozrywkowy repertuar prezentując, oryginalne aranżacje znanych przebojów muzyki rozrywkowej XX wieku oraz utwory szkockie.

     

     

    Koncertowi towarzyszyła również wystawa poświęcona odrodzeniu polskiej służby zagranicznej w latach 1917-1921.

     

     

    Zwieńczeniem wieczoru była multimedialne prezentacja wyświetlona na fasadzie sąsiadującego z Katedrą Instytutu Francuskiego podsumowująca 15 lat członkostwa Polski w UE, której towarzyszyło wykonanie „Ody do radości”-  najpierw w wersji instrumentalnej przez szkockiego dudziarza, a następnie w wersji wokalnej przez Affabre Concinui.

     

     

     

     

     

    Film z wydarzenia

     

     

     

     

     

    Zdjęcia Barbara Ostrowska

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: